Wednesday, 28 March 2012

:: terus terang ::

selamat pagi !!

wah jarang rasenye sy menulis di waktu pg..
ye la.. besenye pg2 buta ni otak lembap sket.
blur ting tong pg2.. @__@

terus terang
jujur
frankly speaking

hurm..
kadang2 terus terang dengan seseorang itu perlu kan?
kadang2 ke?? rasenye cam perlu je...
tp..
kadang2 x punya keberanian yang tinggi utk berterus terang dengan orang yg kita hendak berterus terang 2..
ada perkara yg perlu utk berterus terang.
ada jugak perkara yg terpaksa kita sorokkan demi kebaikan bersama.

ble terlalu berterus terang,
ade pulak yg terasa..
aish! susah.

ble terlalu berterus terang,
ade pulak yg meninggalkan kita..
lg susah!

tp..
terus terang itu perlu..
jika kita fikirkan itu adalah cara terbaik utk kita ambil.


kumpul keberanian anda!
berterus teranglah.. :)

a.r.'s :)

Tuesday, 27 March 2012

:: Hello Kuala lumpur!! ::

27/03/2012

hari ni da macam pusing satu KL!!

Universiti - Sultan Ismail - PWTC - Titiwangsa - Raja Chulan - Bukit Bintang - KL Sentral - Pasar Seni - Masjid Jamek - Universiti. 

FUH!!!!
selama 3 tahun duk kat KL ni, x penah rasenye berjalan sebanyak stesen lrt tersebut. Thanks to Rapid KL kerana menyediakan kemudahan pengangkutan awam LRT Star, LRT Putra, dan KL Monorel..
klu la x de aliran ringan 2, mau tercabut tulang patela sy ni berjalan! :P

Hari Kraf Kebangsaan 2012..
x penah2 sy pegi ke kompleks kraf 2..
akhirnya ari ni sy menjejakkan kaki jugak ke sana.
agak terpegun dengan hasil ukiran n hiasan2 kraftangan yg dijual..
nk beli.. tp beselah, duit menjadi limitasi.. huhu
last2 kua dengan satu ape pon x beli.. haha
banyak jugak la jualannya.
tp kawan sy kate, x sebanyak tahun2 lepas..
hurm.. agak benar la...
klu pakaian, banyak batik n songket jer..
sy nk cari kebaya sulam tp x banyak yg jumpa..
Masjid Jamek megamall jugak la akan sy serbu nt.. hehehe.. :)

by the way,
thanks bawak jalan2 ari ni.. :)
best!
nt jalan2 lg yek.
hehehehe...

p/s : I wonder, ramai org beli keris utk nk kawen ke??? hurm.. =__=

a.r.'s :)

Wednesday, 21 March 2012

:: datang dan pergi ::

salam.. :)

sume bende kat atas dunia ni datang dan pergi..
ade masanye ia datang kepada kita..
dan berlalu pergi begitu sahaja..

kadang2 kita mahukan ianya datang kepada kita..
dan alhamdulillah, ia hadir dalam hidup kita.
menjadi penyeri dalam kehidupan di dunia..
pabila ia pergi, ia menjadi kenangan terindah dan mahukan ianya kembali.

namun adakala kita sangat2 tidak mahu ianya wujud dalam hidup kita.
wargh!!!
kenapelah ia perlu wujud dalam dunia ni!!
kenape ianya perlu hadir dalam hidup aku dan tidak orang lain???
persoalan yg slalu timbul tatkala ia hadir dalam hidup kita.
dan semestinya ia mencatat sejarah hitam yg tidak diinginkan oleh sesiapapun.

tp.. setiap perkara ade hikmahnya..
bila difikirkan kembali, ia memberi semangat kepadaku utk terus bersabar dengan ujian dunia.
Allah itu tidak akan membebankan umatnya dengan perkara yang tidak mampu dipikulnya kan??
so, just smile and go on.. just let it be..


banyak perkara datang dan pergi dalam hidup sy..
adakalanya terlalu perit untuk ditelan..
tp.. terima kasih Allah..
kerana Engkau hadirkan ia dalam hidup sy,
sy dapat jd seorang yg lebih baik dan sentiasa inginkan yg terbaik sekarang.. :)
alhamdulillah~
 
a.r.'s:)

Wednesday, 14 March 2012

:: two little C ::

salam..

ntah la kenape tp minggu ni merupakan minggu yg amat stress bg sy.. mungkin kerana kepenatan projek yang sudah sukses dijalankan minggu lepas masih tersimpan dalam badan ni kot.. tp sy rase kepenatan sy itu berbaloi apabila melihat kerusi2 berwarna maroon di dalam auditorium fakulti pendidikan UM itu penuh dengan orang sehinggakan tiada satu kerusi pon yg tidak diduduki manusia!! :) sgt berpuas hati~

kepala sakit..
badan penat..
otak pon lembap..



da puas sy menelan paracetamol..
sampai sy rase macam mkn gula2 je bende 2..
tp masih x berkesan..
pegi klinik??
hurm.. x pe la.. nt da skt sgt baru sy g.. blh trus dapat MC!! hahaha.. :P

KEJADIAN 1

pada satu hari, seperti biasa kepala sy masih sakit..
tp sy terpaksa ke sebuah taska untuk melengkapkan tugasan.
sy naik ke bilik baby..
ade 5 orang bayi di situ..
bibir terukir senyuman..
seorang bayi didakap..
ya, mula2 bayi tersebut menangis kerana dia tidak mengenali siapa sy..
tp, akhirnya dia tidur sehingga lena..
magiknya, kepala sy da x sakit!! :)


 KEJADIAN 2

gelap malam..
tp mata masih tidak dapat lelap..
hari hujan..
ditambah dengan guruh dan kilat memancar..
erk~ takutnye..
pintu bilik sy bukakkan sedikit sebab takut tdo sorg2..
mummy (kucing sy yg plg manje) naik ke atas katil..
sy peluk die..
magik.. dalam mase x sampai 5 minit segala ketakutan sy hilang dan boleh tidur lena hingga ke pagi.. :)

well~
this two little C (cat and chidren) always made my day.. :)
x percaya, cubalah!!

p/s : tahniah nadiah mohd sidek atas kejayaan projek motivasi pendidik awal kanak-kanak.. :) satisfied!

a.r.'s :)