Friday, 27 January 2012

:: honeymoon?? ::

salam..

honeymoon..
bulan madu..

ade kawan sy da berangan nk bulan madu nampak... :P
sy pon nk berangan jugak la..
hehehe...

sorg nk tgk matahari terbenam,
sorg nk panjat bukit..
sy kate kepada mereka sy mahu baring kat tengah padang rumput yg luas dengan langit dipenuhi bintang, bulan purnama, dan berawan nano..
huhu
berangan semata2..
ntah la dapat ke x kan..

cantik kan??
tp..
sebelum berhoneymoon 2,
sy masih mempunyai banyak misi untuk dijayakan..
masa depan pon belum tentu lg nk jd ape ni..
berangan je lebih..
ye la..
kawan sy ni da ramai jugak yg da kawen..
huhu..
da sampai waktu mereka kan..
sy??
hurm..
x mau la kawen awal..
macam x cukup ilmu je....
nt suami cari lain.. ngeee.. :P

a.r. 's :)

Saturday, 14 January 2012

:: yang teristimewa ::

anak..
buah hati kepada semua ibu bapa..
idaman kepada semua pasangan bahagia..
permata kepada negara..
penentu hari muka..

penentu??
ya. 
bila lahirnya seorang anak di atas muka bumi ni, 
banyak ketentuan yg akan ditentukan oleh mereka..
penentu masa depan keluarga,
penentu masa depan agama,
penentu masa depan negara,
dan yg plg penting,
PENENTU MASA DEPAN IBU BAPA DI AKHIRAT..

anak..
adalah sebuah asset kepada ibu bapa..
namun,
asset ke syurga atau neraka??
hah!
semuanya terletak di bahu ibu bapa..

tq CADS!
kanak-kanak istimewa..
they are just like us kan??
namun.. 
ada sesetengah ibu bapa yg mengabaikan mereka..
yg menganggap mereka tiada masa depan..
yg menganggap mereka ini bodoh!
yg menganggap mereka balasan tuhan terhadap dosa yg telah mereka lakukan..

wah..
sungguh kejam perbuatan ibu bapa mereka terhadap mereka..
apa salah mereka??
apa dosa mereka??
mereka tidak diminta untuk lahir sebagai kanak-kanak istimewa..

pesanan ikhlas buat insan yg sudah bergelar ibu dan bapa..

mereka inilah yg anak memberi kebahagiaan kepada kamu.
mereka inilah yg akan memberi pahala extra buat kamu..
mereka inilah yg akan memberi jaminan syurga buat kamu..
yg akan membela kamu di hari penentuan kelak. 
sayangilah mereka.
bimbinglah mereka.
mereka juga berhak bahagia. 

sebagai seorang insan normal,
alhamdulillah dan tahniah!
bersyukurlah anda kerana tidak menjadi seperti mereka.
tp..
tanggungjawab yg sgt besar terletak di bahu kita semua..

rindu . senyum . tawa . mereka . 

salam.

a.r.'s :)






Friday, 13 January 2012

:: notes utk kamu ::

assalamualaikum.. :)

awk tanya,
kenapa awk baik sangat jumpe perempuan??

dia hanya mampu tersenyum..
dan berkata, " ntah awk.. "

tapi dalam hati, dia menzahirkan rasa..
rasa bersyukur kepada ilahi..
kerana bertemu awak yg sentiasa menjaga pekerti..
yg sayangkan Allah lebih dr dirinya sendiri.. :)
yg tidak menjadikan hawa nafsu sebagai raja di hati.



alhamdulillah..

di hati kecil ini..
dia sentiasa berdoa..
supaya dia tidak pernah melalaikan awak..
mengabaikan tanggungjawab awk..
terhadap kekasih awak yg sebenar..
Allah Ya Rabbi..

betapa dia sangat takut andai dirinya mengkhianati haq Allah dengan mengambil alih singgahsana Allah dalam hati awak..

terime kasih awak.. :)

p/s : bdk kecik, akak copy paste ayat akhir 2 ek.. hehehe.. :P

a.r.'s :)

:: selamat ulang tahun ::

di sini cita dan cinta kami bersemi..
sebagai sebuah keluarga..
sebagai seorang sahabat..
sebagai seorang pelajar..
yang menagihkan ilmu dunia dan akhirat..

SEMESTA. ni gamba lame.. sekarang da byk gle berubah.

masih segar diingatan..
12.01.2002..
tarikh keramat sy dipertemukan dengan kamu..
dan disatukan menjadi sebuah keluarga yang membesarkan sy selama 5 tahun..
segala ilmu..
segala kenangan..
semuanya tertumpah di sini bersama kamu..

ni gambar mase sy form 1.. hehe..  ok mase ni x pandai melawa lg .. 
we are the martians!! 
tetbe rase nk nyanyi lagu sekolah plak kan..

inilah sekolah yang tercinta
semesta itulah namanya
mendidik dan membina
anak-anak negara
mencapai segala cita-cita

kepada para guru semua
jasamu tiada tandingnya
bekerja dan berusaha
tidak mengenal masa
demi masa depan kita

berilmu, beramal, berbudi setiap masa
pada rukun negara
kami akan setia

oh tuhan yang maha kuasa
jayakanlah kami semua
selamat dan sentosa
sihat setiap masa
berjaya semesta berjaya!!!

oh.. sy sgt rindu dengan saat2 bersama kamu di sekolah ini..
akan ku sematkan segala memori yg ada bersama kamu di dalam kotak minda kecilku ini..
sayang kamu..
rindu untuk bersama kamu..
kembali bersatu.. 
semoga kita akan berjumpa lagi sebagai sebuah keluarga..
UNITEENZ 0206

semesta . menggamitku . pulang . 

p/s : al fatihah kepada bonda uniteenz 0206. semoga beliau ditempatkan dalam kalangan orang2 yg beriman.. 

assalamualaikum.

a.r.'s :)


Saturday, 7 January 2012

:: my heroin ::

she is my heroin..
from my birth
until now..
and even forever..

dia sgt kuat..!!

dulu2 dia keje kebun tau..
panjat gunung, bukit..
semata2 nk dapatkan sesuap nasi and nk sekolahkan anak2 die bg pelajaran utk berjaya..
dan sekarang,
dia still kuat.
walaupun tgl sorg kat rumah, tp setiap kali sy balik ke rumah dia, susun atur perabot, almari, mesti ade je yg berubah.
klu nk raye,
die la yg panjat psg lgsr, bentang karpet..
nk harapkan sy??
haha.. alamat x terangkat la karpet yg besar gedabak 2..

dia sangat cantik :)

dulu2 dia sebelum kawen, dia bertugas sebagai nurse tau.
kat hospital kuala lipis.
tahu2 je la kan..
mane ade nurse yg x cantik kan??
sampai sekarang pon, nurse sume cantik2 klu berkunjung ke hospital 2..
kdg2 sampai terpikir, nk jd nurse ni salah satu kriterianye kene cantik ke??
nurse ni ade belajar kursus mekap ke??
huhu.. cikgu jugak la yg simple n sederhana n of coz la x secantik nurse kan~x mampu la nk bertanding rasenye.. (eh, apesal tetbe kua cte nurse ni. ok. off topic!)

dia sangat penyayang.. <3

dan itulah yg membuatkan sy sgt syg pada dia..
dia yg membesarkan saya.
dan bukan saya sahaja,
kesemua adik beradik saya die yg jage.
sampai mase sy form 6 pon, dia yg gosokkan baju skolah sy..
dia kejutkan bgn pg sy..
dia igtkan sy suh stdy..
dia yg wtkan kopi utk sy..
dia yg wtkan breakfast, bekal utk ke sekolah..
huhu.. manje betul kan??

dia sangat pemurah~

"cti ni nk g jalan mane?? nk sponsor ni"
"kakak ade duit belanje x?? nah amik ni."
"kakak nk g bandar ade duit minyak kete x??"
"akak nk beli jam la.."  dia cakap, "bpe rgt??"
"cantik la beg ni.. " dia cakap, "kak! bpe rgt beg ni?? sy nk."
"baru beli ke kain ni?? x pernah tgk pon.. cantik jugak coraknye." dia akap, "akak nk ke? amik la. bkn pakai pon." (padahal dia baru je beli utk dia nk wt baju..)
kalau balik ke rumah dia sekali sekala pon, ade je duit dia akan bg TIAP-TIAP HARI!! duit topup fon pon die bg  jugak.. huhu..
rase macam x yah la susah2 wt part time waktu cti.. duk umah pon dpt duit belanje.. hehe.. :P

she is..
the one and only..
Pn. Hjh. Haminah binti Abdullah.
my wan.. :)

comel kn wan sy.. hee..
p/s : nk tulis panjang lg tp da ngantuk.. x saba nk balik cti sem jumpe wan. :)

akak . rindu . sayang . wan .

a.r.'s :)

Wednesday, 4 January 2012

:: jangan langgar hukum!! ::

weh, aku ske kau!
ko nk jd pakwe aku x??
aku tau ko single kan..

=__="

hurm~
memg la siti khadijah pon buat perkare yg same..
siti khadijah yg meminang rasulullah..
tp..
dalam konteks pompuan sekarang,
sy rase agak x sesuai klu kaum hawa yg g approach laki yg die ske 2..

ok fine!
bkn sy kate x blh..
blh je..
tp kene la dengan cara yg betul..
sy pon pernah jugak cakap kat lelaki yg sy ske bahawa sy ske die..
tp x la terus terang sampai cam 2 skali.

at least,
kamu bagi la hint ke..
atau,
gne org tengah ke..
kan lagi manis..

kucing pon gne org tgh tau! :)

dan FYI,
klu pompuan g approach laki dengan cara cam 2,
rasenye dorg pon akan secara automatiknye menyampah kat kamu.
macam x tau malu..

perempuan..
malunye kene lebih..
sopannya kene extra..

klu kte da ade ciri2 ni,
x payah kite yg susah2 nk approach tuan empunya tulang rusuk kite ni..
insyaallah beliau sendiri yg akan datang kepada kite..
cume sabar dan tunggu lah masa yg sesuai untuk die dtg 2..
Allah 2 lebih mengerti ble masa yg sesuai untuk dia kurniakan perwira kite 2.. :)

sementara menunggu,
siapkanlah diri anda dengan ilmu isteri solehah..^__^
supaya die xkn pandang org lain da selain kite.
amin~

hanya daripada kaca mata saya sendiri .
assalamualaikum.

a.r.'s :)

Tuesday, 3 January 2012

:: macam jumpa hantu ::

ternampak kelibat mereka masuk ke perkarangan sekolah..
bulu roma automatik naik.
dalam hati berdoa.
ya allah~ jauhilah aku dr mereka.

tbe2 name dipanggil cikgu
jantung berdegup kencang
macam nk pecah!

hurm~
nasib badan..
x sah klu x jumpe mereka dalam setahun.
x ske2!!
takut~
dengan mesin2 die..
dengan alatan die..


mulut ni macam terkunci plak..
"buka mulut!"
so, kene buke jugak lah.
mata dipejam.
dengan kemas.
tanpa sebarang imej pon blh nampak.
tangan digenggam.
sekuat2nya..
redha je la ape yg die wt kat gigi2 sy ni..

ble die kate "ok. dah. g kumur."
hati rase lega~
suhu badan yg tdnye mcm air batu,
dan mencair menjadi 37 darjah semula..
alhamdulillah.. :)

ari ni gigi sy skt..
x nk jumpe die!!!
kecuali klu die pakwe sy.
of coz la nk! hehe.

wlupun sakit gigi merupakan sakit yg diiktiraf sebagai sakit no 2 plg skt selepas berslin, tp nk jumpe doktor die 2 menggerunkan lah! macam jumpe hantu!

p/s : sy pernah lari dr lori dentist mase sy darjah 1. so, mase darjah 1 sy dikecualikan dr jumpe dentist yg dtg wt pemeriksaan gigi kat skolah sy 2 sbb ble org tarik sy g kat lori 2, sy meraung sekuat hati! haha! :D

a.r.'s :)

Monday, 2 January 2012

:: lady?? I prefer girl. ::

is 23 is old enough to become a lady or women??
oh no~
no. no. and still no! =__="


tetbe baru tersedar yg umo sy da masuk 23 tahun ni ble tgk ade birthday kawan hari ni.
hurm~
wlupon klu mengikut bulan, belum la lg umo 23 tp.. 23 tahun itu akan still datang beberapa bulan sahaja lg dari sekarang!
ade org kate 23 tahun 2 da tua.
tp sy rase x pon..
mgkin ye. dari segi umo da tua la.. 23 tahun..
da ade org beranak 4 da pon (klu kawen lepas spm la.. huhu).
tp dari segi kematangan dan kewarasan berfikir, sy rase sy blum cukup tua..

ble da umo 23, ramai la yg akan tanye,
"ble nk berdua ni?? "
another question yg sy rase sy mls sgt nk jawab n even x nk dgr pon~
lg2 ade plak yg siap cakap cam ni,
"kat pejabat blablabla ade org single lg, hensem gak. baik pon baik."
dalam hati sy cakap, "motif??"
haha.. x ske betul org duk ngendeng2 pasangan ni.
sy rase bia la sy cari sndiri sbb hny sy je yg tau ble sy brsdia utk semua 2..


mak sedara sy sampai cakap,
"mak ko 2 kawen umo 23 lah!"
grrr~ bia la... 2 mak sy.. bkn sy..
mgkn mak sy da ckup bsdia masa umo 2.. but not me ok!
dan sy tau.. mak sy pon x ske sy kawen dlm umo ni.. :)
hanya mak yg memahami segalanya.
TQ mak!! love u~ :)

x . ske . org . yg . beriye .  suh . kawen .

p/s : hepi besday naz.. kakak long dalam batch uniteenz 0206, semestarian.

a.r.'s :)

Sunday, 1 January 2012

:: buah hati pengarang jantung ::

"kite sayang awak la.."
"kite pun sayang kat awak jugak.. :)"
"kite nk kawen dengan awk lah!"
"cikgu.. klu nk kawen kne cinta kan??"
hanya sekadar hiasan.

jgn x caye..
dialog di atas adalah benar tau.
2 pun da diringkaskan jd pendek da..
sbnrnye panjang lg..
ntah la macam mane dorg ni blh pk sampai ke situ..
aish! ni msti tv ni..

mereka sgt comel..
mereka sgt bersih..
mereka sgt naif..
mereka sgt jujur..
mereka sgt kelakar..
mereka banyak kerenah!

itu ini, macam2 soalan yg keluar dari mulut mereka..
kdg2 smpai x tau nk jawab mcm mane dah!
da x de idea nk pk jawapan.

merekalah anak2 sy..
anak2 sy yg sy rindukan sgt2!
"cikgu.. blh kite pgl cikgu mama cikgu??"
"blh kite pgl ibu?"

wah.. belum kawen da dpt gelaran mama n ibu la kan..
mane x nye..
jage mereka seawal jam 6.45 pg sehingga 11.30 malam!!
memg sy suap makan, sy suap ubat, sy wt susu, sy tdokan mereka.. (dan sy pon tdo skali.. hehe)

rindu mereka..

hanna alani
husna amani
saffiya nuryn aleesha
firdaus
aliff najmi
dhiya damia
adriel daniel
asna farhana
aleif razin olson
nur ain sofea
megat aliff hakimi
intan
sakinah
hanisah
anas
amira

senyum ble mereka tdo.. :) lega~
mia..
mia, intan, ghaida

sakinah n asna

husna, olson, aliff, intan

echa n mira

ghaida, asna, sakinah, mira, husna, aliff, olson, AD.

rindu mereka sangat!

assalamualaikum n happy new year

a.r.'s :)